Translate

Bantu

Sila Ketik sini untuk bantu Blog ini

Ahad, 28 April 2013

Siapa Pemimpin Pakatan Dalang Lahad Datu?

 Posted by Mus Sabahdaily | Saturday, April 27, 2013
Kementerian Pertahanan telah mengenal pasti tiga pemimpin pembangkang yang menjadi dalang kepada insiden pencerobohan kumpulan bersenjata di Lahad Datu, Sabah.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata segala maklumat dan butir-butir mengenai dalang tersebut akan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.

“Apa yang boleh saya katakan, dua daripada pemimpin pembangkang itu daripada Semenanjung dan seorang lagi daripada Sabah.

“Maklumat kini sudah terkumpul dan semua butir-butir itu akan diserahkan sepenuhnya di Pejabat Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya,” katanya ketika sidang media selepas Majlis Lawatan Kerja Menteri Pertahanan di Kolej Tentera Udara, Kepala Batas di sini hari ini.

Ahmad Zahid bagaimanapun tidak mendedahkan nama pemimpin pembangkang tersebut.

Beliau berkata pihaknya tidak mahu dianggap oleh sesetengah pihak tertentu sebagai permainan politik maka segala tindakan akan dilakukan sejurus selepas pilihan raya umum ke-13 nanti.

“Sesuatu tindakan perundangan hanya boleh dilakukan apabila keterangan dirakamkan, direkodkan, kami dah ada semua itu.

“Bila akan diserahkan...tunggu selepas pilihan raya dan tindakan juga akan diambil lepas pilihan raya, kita tidak mahu mereka kata kita bermain politik, jadi kita serah kepada Pejabat Peguam Negara untuk mengelakkan dicopkan sandiwara politik Umno,” katanya. – Bernama

Anonymous said...
April 28, 2013 at 10:57 PM
Kita Yakin Anggota Keselamatan Kita Yang Ikhlas Bertugas Membuat Risikan Dan Telah Berjaya Mendapat Maklumat Yang Benar. Malangnya Maklumat Risikan Daripada Anggota Keselamatan Yang Ikhlas Ini Telah Di Sembunyikan Oleh Tangan Tangan Ghaib............ Saya Sangat Yakin Dan Percaya Dengan Keupayaan Anggota Keselamatan Kita..............Kebenaran Hanya Akan Dapat Kita Ketahui Apabila Kerajaan Tidak Merogol KeProfesionalisma Anggota Keselamatan Kita Sehingga Mereka Tidak Berani Menegakkan Kebenaran Dan Keadilan........ Hanya Dengan Mengubah Kerajaan Sahajalah Akan Dapat Mengembalikan Kehebatan Anggota Keselamatan Kita Ketempat Yang Sewajarnya .........Memang Benar Anggota Keselamatan Kita Memegang Logo Harimau Dipakaian Seragamnya. Tapi Apalah Gunanya Kalau Ia Hanya Menjadi Sebuah Lambang Semata Mata.......Kita Semua Sangat Takut Berhadapan Dengan Harimau Yang Ganas Itu Apatah lagi Jika DiTerkam Oleh Harimau Itu....... Tetapi Harimau Yang Menjadi Simbol Kehebatan Dan Kegagah Anggota keselamatan Kita Hanyalah Harimau Yang Berada Di Dalam ZOO Sahaja.!!!!!!!!!!! 5 Mei Ini Akan kita Tentukan Samaada Kita Mahu Kekalkan Harimau Itu Di Dalam ZOO Sahaja Atau Kita Mahu Harimau Itu Benar Benar Mengerunkan Penjenayah Hari Ini Yang Semakin Berani Membuat Kesalahan Di Hadapan Balai Balai Polis Di Negara Kita.. (Menteri) Pemimpin Yang Tidak Bertanggung Jawab Mesti DiSingikirkan Daripada Jawatan Yang Mulia Ini..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan