Translate

Bantu

Sila Ketik sini untuk bantu Blog ini

Sabtu, 29 Jun 2013

Piya seru rakan bersemangat

Oleh Aziman Rosdi

Kuala Lumpur: Kapten skuad Kelantan Mohd Badhri Radzi menggesa rakan sepasukan supaya memberikan aksi terbaik untuk mempertahankan kejuaraan Piala FA sebagai tanda membalas pengorbanan yang dilakukan penyokong setia The Red Warriors.

Menurut pemain perancang berusia 31 tahun itu, sokongan penyokong yang tidak berbelah bahagi sehingga sanggup berbelanja lebih untuk membeli tiket dan menempuh perjalanan jauh dari Kelantan ke Stadium Nasional Bukit Jalil wajar dijadikan pencetus semangat pemain.

"Saya bangga dengan semangat penyokong yang bersungguh-sungguh mendapatkan tiket dengan harga yang mahal (daripada ulat tiket) demi memberi sokongan kepada pasukan Kelantan. Ada juga sampai bergaduh untuk mendapatkan tiket, jadi ini sesuatu sokongan yang luar biasa.

"Jadi, kejuaraan Piala FA amat penting sebagai membalas segala pengorbanan dan kesetiaan penyokong kepada pasukan Kelantan," katanya yang ditemui Arena Metro sebelum sesi latihan rasmi semalam.

Kekecohan berlaku sebelum ini apabila penyokong Kelantan gagal membeli tiket apabila jualan dibuka di kaunter Stadium Sultan Muhammad IV Selasa lalu sehingga mendorong penyokong memecahkan pintu utama dan mengejar penjual tiket ke di dalam stadium.

Kerana terpaksa, penyokong Kelantan sanggup membeli tiket dengan harga sehingga RM80 sekeping berbanding harga asal RM40 daripada ulat tiket semata-mata ingin menyaksikan secara langsung pasukan kesayangan mereka beraksi menentang Johor Darul Takzim (DT) pada aksi final Piala FA malam ini.

Badhri yang turut mesra dengan panggilan Piya yakin mereka boleh mengekalkan kejuaraan biarpun menyedari pasukan lawan turut berhajat besar untuk melakar sejarah selaku kelab pertama memenangi Piala FA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan