Translate

Bantu

Sila Ketik sini untuk bantu Blog ini

Jumaat, 10 Mei 2013

TERBONGKAR! SIAPA SEBENARNYA USTAZ AZHAR IDRUS? WAJIB BACA!

  Sunday, 17 June 201276comments
Model antarabangsa yang mirip Ustaz Azhar Idrus (UAI)?
Dewasa ini kecoh kononnya terdapat seorang individu yang mempunyai aura sakti 'Super Star' yang mampu menarik perhatian dan minat orang ramai untuk hadir setiap program atau ceramahnya di mana-mana sahaja.

Untuk merasai bahang saktinya dan fenomena kononnya melanda umat melayu sekarang ini, penulis telah hadir dalam satu ceramahnya di Masjid Sultan Salahuddin Abd. Aziz Shah di Shah Alam.

Memang terbukti! Untuk pertama kalinya masjid kebanggaan penduduk di Shah Alam itu penuh sepenuhnya hingga penulis terpaksa berjalan kaki sejauh 1km untuk sampai ke Masjid kerana parkir jauh.

Kepadatan jemaah yang hadir juga dikatakan melebihi bilangan jemaah ketika Solat Jumaat. Terdetik di hati penulis, memang sakti gaban ini!

Keadaan di Masjid seolah-olah seperti pesta. Dengan gerai-gerai penuh didirikan di sekitar Masjid. Tidak ketinggalan gadis-gadis solehah antara yang hadir mencuit perhatian penulis.

Penulis sempat cuci mata. Kata-kata orang tua, di Masjid lah sesuai untuk cari pasangan hidup. Namun melihat kepada suasana di sana, penulis tidak pasti akan kebenaran kata-kata itu.

Ketika sibuk cuci mata sambil menunggu azan maghrib berkumandang. Penulis tertarik dengan sebuah gerai yang menjadi tumpuan orang ramai di situ.

Penulis mendekati untuk mengetahui apa yang berlaku di sana. Wow! rupanya gerai itu menjual baju, sticker dan lain-lain eksesori yang tertera gambar Ustaz Azhar Idrus (UAI) yang menjadi penceramah pada malam itu.

Melihat gelagat orang-ramai di gerai itu, memang ramailah yang taksub kepada UAI ini, bisik hati penulis.

Ruang solat Utama memang 'pack'. Jemaah berebut-rebut untuk masuk hingga ada aksi tolak-menolak. Penulis geleng kepala melihat gelagat tok-tok janggut itu. Harapkan janggot je panjang, tapi gelagat macam jenglot!

Selepas selesai solat Maghrib, ingatkan nak buat Solat Sunat selapas Maghrib. Malangnya, sudah tiada lagi ruang untuk sujud. Tiada lagi ruang untuk bergerak. Ini kerana orang ramai semakin berpusu-pusu masuk ke dalam ruang solat utama hingga keadaan dah macam 'tin sardin'.

Adakah ini fenomena atau penyakit umat melayu sekarang?

Keadaan itu membuatkan penulis semakin tertanya-tanya dan bersemangat untuk mengetahui apa yang membuatkan sehingga orang ramai bersikap sedemikian rupa terhadap UAI.

Kemuncaknya sudah tiba, sebaik diumumkan ketibaan UAI, penulis dapat melihat perubahan wajah rata-rata jemaah. Penulis dapat melihat keghairahan mereka untuk meyaksikan kelibat UAI. Terus terang, situasi ketika itu tidak menggambarkan kami berada di dalam Masjid. Keadaan seperti berada di 'Anugerah Bintang Popular'.

Penulis cuba memberi tumpuan untuk mendengar ceramah UAI. Sekali lagi penulis jadi pelik, tertanya dalam hati. Ini ceramah ke persembahan 'Raja Lawak'.

Mana tidaknya, apa sahaja yang keluar dari mulut UAI pasti jadi bahan ketawa jemaah yang hadir. Penulis semakin pelik!

Penulis merasakan ceramahnya biasa sahaja. Mungkin lawaknya yang luar biasa. Tiada beza antara Zizan 'raja lawak' dan UAI. Yang membezakan adalah penampilan mereka sahaja. Penampilan UAI yang berjanggut panjang malah lebat serta pemakaian jubah dan kopiahnya yang menampakkan dia seperti ulama dan warak.

Dari segi perwatakan biasa sahaja. UIA adalah pelawak seperti pelawak-pelawak lain yang sentiasa mendapat sambutan hangat orang ramai yang dahagakan lawak-lawak mereka. Itu Sahaja!

Itulah ikon orang muda yang kononnya yang cuba disensasikan dan digunakan oleh PAS dalam program-program mereka.

Malam itu adalah malam 'pelik sedunia' buat penulis.

Mungkin sedikit sebanyak video di bawah boleh memberi gambaran siapa Azhar Idrus sebenarnya.
 
: Dari Blog Pro BN
 
10 January 2013 10:24
Brp suhu api neraka..agak agak awak boleh tahan ker..brp sen ko dpt dgn blog ni sampai ko rasa boleh rasuah masuk syurga..dah lacko x boleh tarik org buat kja agama ko kondem lg..agak2 level neraka mana ko duduk nanti..nauzubillah..pekerjaan ko ni penuh risiko bro kalau betul xpe tapi kalau salah tak lain x bukan neraka jahanam..sudah2 lah

25 January 2013 20:03
Semoga hentikan tabiat menghina ulama' ... yang penting dalam kuliah UAI , beliau berjaya menarik pemuda pemudi sekarang untuk mendengar kuliah agama dan belajar - belajar ke Masjid dan Surau, daripada pergi ke pesta hiburan dan konsert semata - mata...
SEDARLAH WAHAI PENULIS .

28 January 2013 12:18
Penulis blog seorang yang lemau,sebelum ko nak hentam UAI,dengar dlu siri2 Ceramah beliau.Bukan setakat datang baru sekali,dengar cuma sekali lepas tu terus komen ntah apa2.BODO dari lembu...Majlis maksiat ko tak suka,majlis Ilmu pun tak suka,ko memang manusia yang x pandai nak bersyukur...kalo ko nak padam komen aku ni,ko padam lah...Tapi ingat,satu hari ko mesti menyesal dengan apa yang ko dah buat pada blog ko ni...Ramai anak muda yang folo UAI dah buka mata,tapi tak sangka ko masih BUTA.Kalo Ko rase marah,Allah lagi marah pada ko.Kalo ko seorang penulis yang suka berpikir,aku cabar ko dengar siri ceramah UAI kat youtube sana.

29 January 2013 23:44
kenapa ko nak kutuk uai? anak aku pun baru baru ni ikut aku g masjid dengar uai ceramah. dia suka sebb senang belajar dan faham an uai beri keterangan so simple..anak aku kata. anak aku remaja umur 19 tahun... dia kata ustaz lain so serius dan ngantuk... ko apa citer bro?

4 February 2013 09:44
Wahai penulis, setiap orang berbeza cara mereka berceramah. Walaupun penuh sindiran tetapi orang ramai menyukai UAI, seronok dengan pendekatan yg dibawa oleh UAI. Sekurang-kurangnya cara UAI ini dapat membawa orang ramai ke masjid. Pemuda2 yg dahulu lebih suka gi konsert dah mula gi ceramah UAI. Sepatutnya kamu itu berterima kasih. UAI bukan ke masjid mecuci mata tapi sampaikan yg dia tahu. Walaupun jawapan secara berjenaka yg penting mesejnya sampai dan difahami ramai. ((Saya tertarik comment SHAH ALAM REBELS kat atas oleh Penulis akur dengan komen negatif oleh para pembaca. Hinaan dan cacian adalah lumrah buat pejuang))- penulis ini pejuang apa??? Pejuang yg mangaku dirinya pejuangke? Menulis pun tak betul lagi....pengikut dah berpuluh ribuke? Maaf mungkin coretan di atas kasar tapi bila seseorang itu bawa perubahan untuk medekatkan manusia ini ke jalan agama, janganlah nak hina, janganlah nak keji janganlah asyik cari kesalahan tapi tengoklah pada kebaikkan yg dia bawa....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan