Translate

Bantu

Sila Ketik sini untuk bantu Blog ini

Sabtu, 25 Februari 2012

Panas dengan adegan solat

RAMAI puji drama sekarang banyak menunjukkan babak bersolat, mengaji al-Quran, berzikir dan pelbagai amalan baik yang lain.

Artis yang kini berhijrah memakai tudung pun tidak bimbang lagi kerana pihak stesen TV semakin bersikap terbuka. Produser dan pengarah pun tidak ketepikan mereka dan banyak watak yang sesuai dengan penampilan baru mereka.

Misalnya, Irma Hasmie. Sejak dia bertudung rezeki berlakon tidak pernah putus dan dia juga diambil menjadi pengacara program Islamik yang bertajuk Assalamualaikum di TV Alhijrah. Sekarang Irma di Makkah mengerjakan umrah.

Bagaimanapun artis yang seorang ini bukannya nak bersyukur dengan perubahan rakan artis atau pun dia teringin untuk berubah sama tetapi SS lihat seolah-olah dia berada dalam dunianya yang aneh dan asing.

Dia merungut dan marah-marah apabila pengarah mengambil masa agak lama untuk merakamkan adegan bersolat dalam salah satu drama lakonannya. Dia tak terbabit pun dalam adegan berkenaan tetapi dia ‘naik hantu’ kerana terpaksa menunggu lama untuk adegan itu siap, sebab selepas babak solat tadi barulah pengarah akan membuat penggambaran untuk babaknya pula.


Mengamuklah artis itu di lokasi. SS juga dapat tahu artis itu juga tak berapa suka mendengar laungan azan. Tak tahulah SS, dia dah terkena sampuk jin apa. SS berharap sebelum terlambat, artis itu kajilah semula asal usul keturunannya dan yang selebihnya mohon keampunan daripada Allah s.w.t.

SS: Allah s.w.t beri dugaan untuk menguji keimanan hamba-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan